REFLEXIONS PERSONALS

En aquest apartat es presenten les meves reflexions personals, les quals es basen en els punts forts i els punts a millorar de l'assignatura d'Educació Visual i Musical, sobretot encarades a la primera de les dues. 


Punts forts

- En primer lloc, l'assignatura d'Educació Visual destaca positivament per la seva practicitat, així com per l'ús d'un taller ple de materials amb els quals es duen a terme les diverses activitats. 

- En segon lloc, cal destacar que es fa un projecte compartit amb l'altra part de l'assignatura, Educació Musical, de manera que visual i música no es presenten completament de manera independent, sinó que comparteixen quelcom. Aquest projecte es porta al teatre de la universitat, cosa que considero que és una gran oportunitat. 

- En tercer lloc, l'assignatura està plantejada de tal manera que permet, en part, la flexibilitat de la seva programació. D'aquesta manera, si la professora veia que l'activitat proposada no funcionava, en proposava una altra que ens motivés més. 

- En quart lloc, la professora ha insistit molt en un ensenyament de l'art no estereotipat, cosa que hem de tenir en compte com a futurs mestres per tal de donar llibertat perquè els infants desenvolupin la seva creativitat i imaginació. A més, la professora de l'assignatura també ens ha fet reflexionar molt sobre la transversalitat que l'art pot tenir a l'Educació Primària, de manera que l'educació visual pot ser present a totes les àrees de coneixement i no exclusivament en l'àrea d'educació artística.

- En cinquè lloc, un aspecte positiu d'Educació Visual és el fet que un dels projectes que vam dur a terme (el treball d'investigació: museu + escola) ens va permetre viure una experiència artística amb infants, cosa que s'agraeix molt. Al llarg del grau fem moltes simulacions sense portar-les als nens i nenes, però la visita que vam fer al museu va ser amb infants. De fet, va ser el primer contacte directe amb aquests a través d'una activitat de la facultat. 

- En sisè lloc, l'assignatura ens ha donat l'oportunitat d'estar en contacte amb professionals de diversos àmbits. Vam poder assistir a una conferència sobre les arts com a eina de transformació personal i social, una ballarina professional ens va fer un taller de cara a la performance i, com ja s'ha esmentat en l'anterior guió, vam anar a un museu i vam entrevistar a professionals que treballen en aquest, concretament en el seu departament educatiu. Totes aquestes persones no només ens han explicat la seva experiència, sinó que ens han donat consells i idees de cara al nostre futur com a mestres, cosa que és molt útil.

- Finalment, m'agradaria dir que el fet d'haver de crear una pàgina web deixant per escrit i enregistrats tots els projectes i activitats, malgrat que requereixi molta feina i hores de treball, és molt positiu. De cara al nostre futur com a docents ens servirà com un recurs, com a inspiració. 

Punts a millorar

- Primerament, cal esmentar que l'assignatura es desenvolupa en poc temps, de manera que hi ha activitats o projectes els quals no dona temps a aprofundir.

- A conseqüència del primer punt feble, m'agradaria esmentar que hi ha hagut projectes que els hem hagut d'acabar o realitzar a casa, fora de l'horari lectiu. Això suposa que no disposàvem del material de l'aula i, per tant, la qualitat del resultat dels treballs no podia ser la mateixa. 

- Seguidament, m'agradaria destacar que el projecte del procés de creació artístic, en la meva opinió, no s'ha pogut dur a terme correctament. Vam disposar de poc temps i, a més, ens va coincidir amb l'època d'exàmens, de manera que no li vam donar gaire prioritat. Tinc la sensació que vam crear el projecte més ràpid del que hi hauria. El que em sap greu, doncs, és que podrien haver sortit resultats molt més espectaculars i encara millor pensats. No obstant això, tot i el poc temps de què vam disposar, van sortir unes molt bones performances. De cara a altres cursos, com a crítica constructiva, trobo que aquest projecte s'hauria de proposar en unes altres dates perquè els i les alumnes el puguin gaudir i crear com cal. 

- Finalment, vull afegir que m'agradaria haver anat al Montseny quan estàvem treballant el projecte d'art i natura. No hi vam anar a causa del temporal, però hauria sentit que el treball hagués tancat el seu "cicle" i s'hagués "completat" en fer la sortida a la muntanya.


Com es pot observar, en la suma de tots els punts, n'han sortit més de positius que no pas de negatius. Això denota que l'assignatura ha tingut un bon funcionament. La meva crítica constructiva està fonamentada en la millora de l'organització, i no pas en els continguts, els projectes i la metodologia que hem emprat, ja que estic molt satisfeta de l'aprenentatge que m'han aportat aquests tres darrers elements. 


Premeu el següent botó per pujar:

Curs 2021-2022 
Educació Visual (UAB)
Creadora: Marina Pérez 
Creado con Webnode
¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar